Михайло Лезвієв. Фрагмент скульптурної групи

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Фрагмент скульптурної групи 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-25
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Фрагмент скульптурної групи
Дата створення
сер. 1930-х
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зображено майстерню художників та фрагмент скульптурної групи Михайла Лезвієва, створеної у період перебування митця та його дружини Антоніни Іванової у м. Нальчик (детально про індивідуальну практику художника див. Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 3–4. Київ, 2022. С. 94–98; Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 1–2. Київ, 2023. С. 82–85). Варто вказати, що тематично це варіація на тему підйому на Ельбрус також відома у фресках Михайла Лезвієва та Антоніни Іванової, датованих 1935–1937 рр. (датування вказане відповідно до підписів на та під фотографіями з архіву Антоніни Іванової). Відзначимо, що ця скульптурна група, відома нам за іншими фотографіями з різних ракурсів, є загалом характерною за стилістикою до тогочасних робіт митця (наприклад, збережені фігури з «Пари, що танцюють» на аттику кінотеатру «Перемога» у м. Нальчик). Так, реалізм, суголосний панівній концепції «радянської античності», поєднано зі спробою майже кінематографічної фіксації події, динамічності ракурсів й граничної уваги до деталей. На світлині поруч з альпіністом у спеціальному споряджені ми бачимо чоловіка у національному строї, схожого на фігуру чоловіка зі скульптурної групи «Колгоспники» (датовано на одній з фотографій з архіву 1934 р., а на іншій – 1935 р.), а також на персонажа в одній з версій фрески «Підйому на Ельбрус». Зазначимо, що у завершеному у глині проєкті цієї скульптурної групи (Lezviiev-77) цього персонажа у національному вбранні у такому трактуванні вже нема, так сам як є зміни фігури альпініста, що свідчить як про інтенсивну пошукову роботу, так й про можливі рекомендації замовників.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького