Група студентів у майстерні

невідомий

  • Група студентів у майстерні 2
  • Група студентів у майстерні 3
Основна інформація
ID
Фото-Арх-ЛНГМ-3
Автор
невідомий
Назва
Група студентів у майстерні
Дата створення
05.12.1933
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано груповий портрет у стінах мистецької майстерні, що за своєю організацією відрізняється від характерних для навчального процесу динамічних сцен. На відміну від традиційних фіксацій робочих моментів, тут бачимо доволі впорядковане розташування учасників, що створює враження підготовленої та певною мірою символічної постановки. У центрі композиції – п’ятеро осіб: одна дівчина та четверо чоловіків. Усі вони сидять на стільцях, одягнені у верхній одяг, що видається нетиповим для звичного перебігу занять. Така деталь може вказувати на інший часовий контекст зйомки (наприклад, у міжсезоння або під час короткої перерви між виходом на вулицю та подальшою роботою) або ж на відсутність безпосереднього залучення до процесу виконання навчальних завдань. Важливо зазначити, що сам знімок має розфокусований характер, що значно ускладнює ідентифікацію конкретних осіб та деталей простору. Ця технічна обставина водночас додає роботі певної анонімності та універсалізації: фотографія постає радше як узагальнений образ групи студентів чи мистців у майстерні, аніж документальний портрет конкретних індивідуальностей. Упорядкованість композиції дозволяє порівняти сцену з колективним переглядом робіт або ж із експозиційною ситуацією, тобто моментом, коли учасники спрямовані на осмислення матеріалу, залишаються у статичній, зібраній позі. Саме ця статичність, підсилена відсутністю робочих атрибутів, створює відчуття зупинки часу, характерної для тогочасної фотопортретної практики. Таким чином, світлина поєднує дві взаємодоповнюючі риси: з одного боку вона є документом середовища мистецької академії, що зафіксоване у нетиповий момент поза активною фазою занять; з іншого – візуальним свідченням прагнення впорядкувати колективний образ, немов підготувати його до подальшої презентації чи репрезентації. У цьому полягає її значення не лише як випадкової світлини з життя майстерні, але й соціальної організованості та колективної ідентичності. На звороті напис олівцем: «Кр. 5.ХІІ.33».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького