Михайло Лезвієв. Свято в Акбаші з приводу раннього закінчення сівби

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Свято в Акбаші з приводу раннього закінчення сівби 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-109
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Свято в Акбаші з приводу раннього закінчення сівби
Дата створення
1935–1937 (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано фрагмент панно (варіант «Lezviiev-105»), як зазначено в українськомовному підписі простим олівцем під світлиною: «Свято в Акбаші», частину композиції, де є й портрет чоловіка, інспірований роботою Олександра Іванова (Lezviiev-84), і образ чоловіка у характерному головному уборі (Lezviiev-103 та Lezviiev-104) й частину постаті дитини (Lezviiev-91 та Lezviiev-101) та жінки з немовлям (Lezviiev-89). Також тут можна побачити постать жінки у національному строї, котра несе велику тацю з приготованою птицею. На дальньому плані від неї – ще одна людина несе схожу тацю, але ми бачимо тільки її руки над натовпом. Окремо варто вказати, що тут ми бачимо дівчат та хлопців підлітків, які почасти зайняті своїми особистими справами, а почасти долучені до загального святкування. Варто відзначити, що про цей матеріал були фахові публікації, у яких зокрема зазначено, що: «фотографії серій робіт “Свято в Акбаші”, датованих 1934–1937 роками, – на них зображено сцени, пов’язані зі святкуванням ранньої сівби в колгоспі, зокрема свята врожаю. Деякі фотографії виявилися суттєво пошкодженими: протерті обличчя, вирізані постаті тощо. На одній із робіт зображено 1-го секретаря обласного комітету ВКП(б) Кабардино-Балкарії Бетала Калмикова. Зображення соціалістичної праці зустрічаємо у роботах «Бенкет колгоспників у селі Верхній Акбаш» (1934), «Голова села Верхій Акбаш» (1935, у підписі вказано техніку виконання «гуаш»), ескіз «Похід колгоспної молоді на парад» (1935). У ряді скульптурних робіт художник також звертається до теми селян: «Колгоспниця», 1936 рік, «Ударниця полів Кабарди Біля Мисостішхова» (1936), «Скульптурна група колгоспників» (1936), які несуть повні кошики врожаю та скульптура «Пастух» (1934). Зазначимо, що соціальна тематика у творчості Дмитра Лезвієва позначена впливом народної культури регіону, його етнографічних та звичаєвих особливостей. Попри компліментарність до колгоспної роботи, картини стають документами часу, адже показано звичаї (селянин переодягнений демоном (іблісом?) на картині «Свято в Акбаші» 1934 року), застілля, народну одежу різних прошарків населення від містян до горян» (детально див. Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 3–4. Київ, 2022. С. 94–98; Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 1–2. Київ, 2023. С. 82–85).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького