Павло Іванченко. Кафлі

невідомий

  • Павло Іванченко. Кафлі 2
  • Павло Іванченко. Кафлі 3
Основна інформація
ID
Lezviiev-7
Автор
невідомий
Назва
Павло Іванченко. Кафлі
Дата створення
1920
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано чотири кахлі з орнітоморфними мотивами (офсетний друк з франкомовного каталогу, на звороті доклеєно підпис з цього видання «Fig.52. – Carreaux en faїence pour poёles. (Technicum de Medjigorie)» («Кахлі фаянсові для печей. (Технікум Межигір’я)». Варто вказати, що зображення суголосного типу виробів можна знайти у приватних архівах митців, які активно практикували у 1910–1930-ті рр. й були дотичні до кола Михайла Бойчука, зокрема Миколи Федюка (архів Галереї). Так, у збірці документів та матеріалів Миколи Федюка є світлина із зображення тарелі з Межигір’я приблизно того ж часу із профілем чоловіка у будьонівці та написом по колу «Хай живе Червона Армія визвольниця праці». Вироби, що на звороті картону, до якого підклеєна світлина, підписані синьою чорнильною ручкою, як кахлі Павла Іванченка (напис російською мовою). Стосовно цього автора варто вказати, що станом на 1920 рік Павло Іванченко поєднував навчання у Михайла Бойчука з роботою у художньо-керамічному технікумі Межигір. Отже, ця фотографія найімовірніше була публікацією в одному з каталогів закордонної виставки, в яких Павло Іванченко брав участь вже у 1920-ті рр. Зауважимо, що підхід до розбудови образів, застосованих художником, опирався на практики вітчизняного народного мистецтва у царині кераміки й водночас був візуалізацією не лише буквальних образів птахів, але й метафоричного райського саду.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького