Назад

Етюд прачки

невідомий

  • Етюд прачки 2
  • Етюд прачки 3
Основна інформація
ID
Ivanova-38
Автор
невідомий
Назва
Етюд прачки
Дата створення
1935
Техніка
фотокопія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотовідбитку зафіксований етюд прачки – антикізована фігура жінки з кошиком для білизни (на звороті є російськомовний напис, виконаний простим олівцем: «Іванова А. М. Ескіз прачки 1935 р.»). Попри задекларовану побутовість сценки, відчутний вплив композиційних пошуків Рафаеля Санті, зокрема його фрески «Пожежа в Борґо» (Апостольський палац у Ватикані, 1514), де крайня фігура з правого боку з двома глеками виразно перегукується з роботою Антоніни Іванової (існує вірогідність, що художниця була знайома з концепціями Абі Варбурга, особливо його увагою до характеру «мандрівних образів»). Окрім цього композиційного аспекту у роботі відчутні модерністичні тенденції 1910–1920-х рр., зокрема латиноамериканських живописців (наприклад, Хосе Ороско) з особливим підходом до формотворення та стилізації, внаслідок якої робота у тональному вирішенні виглядає монументальною та масивною, майже скульптурною. Такий підхід до поєднання побутовості та візуальної виразності частково може бути пов’язаним з пафосом нової героїки у межах естетики «радянської античності», що передбачало у темах, пов’язаних із сільськогосподарською роботою чи працею пролетарів, знаходити місце для переосмислення звичайних людей 1920– 1940-х рр., «титанічних образів» мистецтва Давніх Греції і Риму й, безперечно, італійського Ренесансу. Це не було чимось унікальним на той час і мало відгомін, наприклад, осмислення традицій великого та величного у сучасному контексті, як це було в офіційній естетиці новоченто чи кінороботах Лені Ріфеншталь («Олімпія», 1938).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького