Група студентів Краківської академії мистецтв у майстерні

невідомий

  • Група студентів Краківської академії мистецтв у майстерні 2
  • Група студентів Краківської академії мистецтв у майстерні 3
Основна інформація
ID
Фото-Арх-ЛНГМ-14
Автор
невідомий
Назва
Група студентів Краківської академії мистецтв у майстерні
Дата створення
06.05.1933
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії, зробленій того ж дня, що й знімок Фото-Арх-ЛНГМ-13 у майстерні (6 травня 1933 року), зафіксовано групу студентів Краківської академії мистецтв у просторі міського середовища. Вони сфотографовані під пам’ятником 500-ліття Грюнвальдської битви (1910, автори Антоній Вівульський та Францішек Чорний), монументальним ансамблем, спорудженим у Кракові на площі Матейки. Відомо, що оригінал пам’ятника було знищено нацистською владою 1939 року, а відновлення відбулося лише 1976 року. Важливо зазначити, що саме ця світлина зберігає деталі первісного вигляду, зокрема особливості обробки каменю постаменту, що відрізняються від пізнішої реконструкції. У кадрі велика група: п’ятеро дівчат, десятеро хлопців та двоє дітей віком до восьми років. Усі вони розміщені по всій площині нижньої частини пам’ятника та цоколю, створюючи багаторівневу композицію. Студенти й діти сидять, вільно оперті на елементи монумента. Атмосфера світлини радше невимушена, ніж офіційна: окремі учасники групи взаємодіють із деталями скульптурного ансамблю у жартівливій манері. Один зі студентів, наприклад, тримає за руки постать вбитого лицаря, інший – опертий на його ноги та корпус, що додає сцені елементів іронії та безпосередності. Таким чином, фотографія фіксує не лише колективний портрет студентського середовища, але й відображає ставлення до монументальної спадщини Кракова у міжвоєнний час. Водночас світлина документує стан пам’ятника у його первісному вигляді й репрезентує характер студентської поведінки – вільної, емоційної, відкритої. Це поєднання серйозного історичного символу з жартівливою молодіжною присутністю надає знімкові особливої культурної вартості: він засвідчує не тільки навчальне й мистецьке середовище, але й ширший контекст сприйняття історичних пам’ятників у міжвоєнному Кракові. На звороті напис коричневим чорнилом: «Кр./ “Під Грюнваль-/дом”/ 6/V. 1933».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького