Троє художників у майстерні

невідомий

  • Троє художників у майстерні 2
  • Троє художників у майстерні 3
Основна інформація
ID
Фото-Арх-ЛНГМ-9
Автор
невідомий
Назва
Троє художників у майстерні
Дата створення
1930-ті (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано інтер’єр навчальної аудиторії, вірогідно краківської академії мистецтв, де розташовані троє молодих художників (студентів), які сидять на тлі, вірогідно, власних робіт. Їхня присутність у кадрі не має ознак активної роботи – вони вбрані у повсякденний, а не робочий одяг, що надає сцені відтінку підготовленості та завершеності, характерної для моменту після виконання завдання. Позаду студентів розміщено значний масив навчальних аркушів, що засвідчує рівень академічної вправності та обсяг опрацьованого матеріалу. Передусім вирізняються п’ять великоформатних натурних рисунків, що відображають жіночу оголену модель середнього віку, яка сидить, оперта на куб. Постать зображено з різних ракурсів, що відповідає класичним принципам академічного навчання рисунку, спрямованого на вивчення пропорцій, пластики та просторової побудови фігури. Окрім цього, добре помітно щонайменше сім живописних реалістичних натюрмортів, також виконаних із натури. Їхня наявність підкреслює багатоплановість навчальних завдань: від вправ із зображення людського тіла до відпрацювання композиційної цілісності, світлотіньових співвідношень та матеріальної фактурності предметів. Розстановка студентів у просторі вказує на те, що фотографія могла бути зроблена у момент попередньої демонстрації або ж під час академічного перегляду робіт. Такий контекст пояснює як їхню спокійну статичність, так і певну репрезентативність сцени, де роботи набувають статусу не просто навчальних вправ, а візуальних свідчень опанування фахових навичок. Отже, світлина поєднує у собі риси документального джерела навчального процесу та портретної постановки студентської групи на тлі результатів їхньої діяльності, дозволяє одночасно реконструювати рівень методики академічного рисунку того часу й соціальну атмосферу студентського середовища, у якому навчання нерозривно пов'язувалося з публічним представленням досягнутих результатів.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького