Група художників працюють над розписом у Краківській Греко-католицькій церкві святого Норберта

невідомий

  • Група художників працюють над розписом у Краківській Греко-католицькій церкві святого Норберта 2
  • Група художників працюють над розписом у Краківській Греко-католицькій церкві святого Норберта 3
Основна інформація
ID
Фото-Арх-ЛНГМ-4
Автор
невідомий
Назва
Група художників працюють над розписом у Краківській Греко-католицькій церкві святого Норберта
Дата створення
23.09.1933
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано робочий момент у сакральному просторі, ймовірно, у процесі створення монументального розпису у Краківській Греко-католицькій церкві святого Норберта. Композиційний центр зосереджено на групі з шести художників, розташованих на риштуваннях, що дозволяє простежити як власне художню діяльність, так і характерні пози взаємодії мистців між собою. Троє з них одягнені в робочі халати. Крайній зліва зображений навстоячи, тримає інструмент у руці та створює враження безпосереднього малювання, хоча поза радше нагадує демонстративний жест, характерний для моменту зйомки, а двоє інших сидять навпочіпки. Їхні пози й одяг підкреслюють робочий статус та відокремлюють від решти учасників. Троє інших мистців займають позицію на задньому плані. Один із них стоїть без явних ознак роботи та дивиться прямо у камеру фотоапарата. Двоє ж у класичних костюмах розташувалися позаду сидячих у халатах, формуючи контраст між робочим і репрезентативним виглядом. Їхня присутність може свідчити про офіційність моменту; можливо, це гості або колеги, які фіксують перебіг роботи, однак самі не беруть у ній активної участі. Така структурована багатопланова композиція надає знімку подвійного характеру: з одного боку він є документальним свідченням процесу створення монументального малярства, з іншого – містить ознаки постановки, адже пози окремих учасників виразно зорієнтовані на об’єктив. Зазначений контраст між робочим і парадним одягом підкреслює різні ролі та функції присутніх, розмежовує їх як виконавців і спостерігачів. У ширшому мистецькому контексті світлина фіксує момент співпраці у межах колективної творчої праці, притаманної монументальним майстерням, де взаємодія декількох мистців була необхідною для реалізації масштабного задуму. Водночас світлина постає і як цінне історичне джерело, адже відображає не лише технологію та організацію процесу, але й особливості професійного середовища художників, що діяли в Кракові у сакральному просторі локальної релігійної організації. На звороті напис коричневим чорнилом: «Кр. 23.ІХ.1933».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького