Група студентів у майстерні

невідомий

  • Група студентів у майстерні 2
  • Група студентів у майстерні 3
Основна інформація
ID
Фото-Арх-ЛНГМ-2
Автор
невідомий
Назва
Група студентів у майстерні
Дата створення
1933 (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На світлині зафіксовано сцену з навчального процесу в стінах Краківської мистецької академії, що відображає характерні особливості організації академічних занять з рисунку та одночасно зберігає елементи невимушеної студентської атмосфери. Композиційний центр фотографії утворює молодь, згрупована збоку від робочих мольбертів із закінченими та незавершеними навчальними аркушами. На них чітко проглядаються зображення оголеної жіночої фігури на повен зріст, виконані у традиційній академічній манері, де увага зосереджена на правильному пропорційному співвідношенні, конструктивному аналізі та реалістичному відтворенні пластики людського тіла. Загальна чисельність зображених становить дев’ятнадцять осіб: чотири студентки та п’ятнадцять студентів. Серед них частина одягнена у робочі халати, призначені для захисту одягу під час роботи з фарбами та розчинниками, однак більшість учасників для моменту зйомки їх свідомо зняли. Це надає фотографії певної урочистості та демонстративності, вказуючи на розуміння студентами значущості акту фіксації їхньої діяльності. Водночас композиція кадру зберігає дещо спонтанний характер. Усі студенти, незалежно від розташування у просторі, дивляться безпосередньо в об’єктив, що створює відчуття постановки, хоча сама ситуація очевидно виросла зі звичайного перебігу навчального процесу. Особливу увагу привертає студент з лівого боку кадру: він залишається в халаті, тримає в руках гітару і, ймовірно, виконує пісню. Цей жест надає сцені елементів неформального, позанавчального спілкування, що природно інтегровано в академічне середовище. Емоційна насиченість фотографії посилюється поєднанням кількох шарів сприйняття: з одного боку ми маємо справу з документальним свідченням традиційної академічної практики, спрямованої на опанування майбутніми мистцями основ реалістичного рисунку; з іншого – бачимо прояв студентського середовища з його колективними реакціями, імпровізаціями та неформальними жестами. Завдяки цьому світлина поєднує у собі риси навчального документа й водночас живого свідчення культурного та соціального контексту, в якому формувалися майбутні художники, й зокрема Михайло Зорій, Григорій Крук. Наголосимо, що у листівках з колекції Галереї Григорій Крук згадує про своїх колег з часів навчання, зокрема учасників «Краківської групи» (до неї також належали Саша Блондер, Александр Вінніцкій, Берта Грунберг, Леопольд Левицький. Станіслав Осостович, Йонаш Штерн, Марія Ярема).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького