Михайло Лезвієв. Сцена з часів громадянської війни на Кавказі

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Сцена з часів громадянської війни на Кавказі 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-167
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Сцена з часів громадянської війни на Кавказі
Дата створення
1933 (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На звороті фотографії є українськомовний напис простим олівцем: «Лезвієв М. В. / Чапаєв бє кабарду імперія. / 1933 р.». Безпосередньо на світлині ми бачимо фотофіксацію живописного зображення (стінопису чи станкового живопису – встановити складно) з батальною сценою, що за специфікою строїв комбатантів пов’язана з подіями громадянської війни. Тут варто наголосити, що радянський полководець Василь Чапаєв (1887–1919) не брав безпосередньої участі в боях з представниками білого антибільшовицького руху на Північному Кавказі (відстань від місць військових дій, де перебував Василь Чапаєв до Кабардино-Балкарії становив понад 1000 км). Існує вірогідність, що історичним матеріалом для роботи Михайла Лезвієва (особливості манери та компонування дозволяють підтвердити його авторство), могли бути бої між військами 1-ї ударної радянської шаріатської колони (командир національних частин Назір Катханов) та загоном генерал-майора Заурбека Даутокова-Серебрякова (очільник білого руху на Північному Кавказі). На користь останнього свідчить спільність крою та комплектування строїв на картині художника з відомими фотовідбитками часів цієї кампанії, зокрема із зображеннями генерал-майора Заурбека Даутокова-Серебрякова та його однодумців, окрім того, саме ним було створено партію «Вільна Кабарда» (1918), що є відсилом до вказаної у написі назви. Щодо зображеної на світлині композиції, то варто відзначити монументалізуючий підхід, особливу увагу до відтворення інтенсивної, майже вихороподібної динаміки бою (з огляду на кількість поранених, та, можливо, вбитих, він триває вже певний час), кіннота (військовики, хто не верхи, це ті хто злізли з коня, а не піхота) й стафаж перебувають просто в активній взаємодії (тут є й бої з використанням холодної та вогнепальної зброї, зокрема револьверів Нагана й пістолета Маузер).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького