Михайло Лезвієв. Фрагмент фрески «Підйом на Ельбрус»

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Фрагмент фрески «Підйом на Ельбрус» 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-136
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Фрагмент фрески «Підйом на Ельбрус»
Дата створення
1937 (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано частину композиції з двома чоловічими фігурами на тлі гір з варіанту розпису «Підйому на Ельбрус», що була реалізована Михайлом Лезвієвим спільно з Антоніною Івановою у м. Нальчик під час виконання серії великих замовлень для оформлення міста та окремих освітніх й громадських просторів, т. зв. кабардинський період спільної практики художників (детально про індивідуальну практику художника див. Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 3–4. Київ, 2022. С. 94–98; Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 1–2. Київ, 2023. С. 82–85). На фрагменті зі світлини ми бачимо учасників цієї експедиції, ініційованої тогочасним керівництвом Кабардино-Балкарії, зокрема Беталом Калмиковим. Обидва чоловіки подані у повен зріст, на них мілітаризоване вбрання, зокрема будьоновки, також в їхньому споряджені захисні окуляри, линви, плішні та льодоступи. Один з них – середнього віку чоловік з вусами – обернений до глядача, а персонаж у ватяній куртці з лівого боку від нього стоїть спиною. Ці персонажі, як й інші особи у композиції, мали стверджувати ідеологічний наратив досяжності складних завдань всупереч труднощам. Відзначимо, що в українськомовному підписі простим олівцем під фотографією вказано: «Лезвієв М. В. Підіймання на Ельбрус. Фреска» без зазначення року, котрий вказаний у написі до «Lezviiev-131» та «Lezviiev-132».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького