Михайло Лезвієв. Фреска «Підйом на Ельбрус» (варіант композиції)

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Фреска «Підйом на Ельбрус» (варіант композиції) 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-132
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Фреска «Підйом на Ельбрус» (варіант композиції)
Дата створення
1937 (?)
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зафіксовано варіант розпису «Підйом на Ельбрус», що був реалізований Михайлом Лезвієвим спільно з Антоніною Івановою у м. Нальчик під час виконання серії великих замовлень для оформлення міста та окремих освітніх й громадських просторів, т. зв. кабардинський період спільної практики художників (детально про індивідуальну практику художника див. Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 3–4. Київ, 2022. С. 94–98; Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 1–2. Київ, 2023. С. 82–85). Зазначимо, що зображені три групи постатей на тлі засніжених гір – шість чоловіків у частково відповідному до контексту одязі (один з персонажів у льотному шоломі, троє у т. зв. будьоновках, один у національній шапці). Привертає увагу, що обличчя персонажа по центру, який тримає держак з прапором, умисно пошкоджене – стерте й від нього залишилась лишень частина сивої бороди. Ці пошкодження нанесені но фотографію після друку й з огляду на те, що персонажі мали реальних прототипів та були портретними, це могло бути як результатом особистої неприязні автора (або ж Антоніни Іванової), або ж, з огляду на тогочасні карні заходи, цю особу могли засудити, а отже зберігати її зображення потенційно передбачало ризики (на «Lezviiev-131» це обличчя теж замальоване). Ці персонажі, як й інші особи у композиції, мали стверджувати ідеологічний наратив досяжності складних завдань всупереч труднощам. З огляду на час виконання розпису, вірогідно, це було зумовлено арештом або ж стратою цього учасника експедиції, але це також підтверджує, що образи чоловіків є портретними. Датування, авторство та назва вказані відповідно до однієї з фотографії з архіву Галереї, що була підписана, вірогідно, Антоніною Івановою.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького