Михайло Лезвієв. Скульптурна група «Підйом на Ельбрус»

невідомий

  • Михайло Лезвієв. Скульптурна група «Підйом на Ельбрус» 2
Основна інформація
ID
Lezviiev-128
Автор
невідомий
Назва
Михайло Лезвієв. Скульптурна група «Підйом на Ельбрус»
Дата створення
сер. 1930-х
Техніка
фотографія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії зображено майстерню художників та фрагмент скульптурної групи Михайла Лезвієва (макет у глині, вигляд спереду), створеної у період перебування митця та його дружини Антоніни Іванової у м. Нальчик (загальний вигляд на світлині «Lezviiev-77») (детально про індивідуальну практику художника див. Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 3–4. Київ, 2022. С. 94–98; Хорунжа Г., Максимів М. Бойчукіст Михайло Лезвієв: невідома спадщина (твори з колекції та архіву ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького). Образотворче мистецтво. Вип. 1–2. Київ, 2023. С. 82–85). Це варіація на тему підйому на Ельбрус, що також відома у фресках Михайла Лезвієва та Антоніни Іванової, датованих 1935–1937 рр. (датування вказане відповідно до підписів на та під фотографіями з архіву Антоніни Іванової). На світлині зображено постать чоловіка з наплічником та плішнею у правій руці, над ним фрагмент фігури альпініста, що встановлює прапор. Вбрання, ракурси та типажі є тотожними персонажам з фактично всіх відомих фотографій варіантів фресок (наприклад, «Lezviiev-58», «Lezviiev-62» та «Lezviiev-75»). З погляду трактування стилістики, то тут домінантний реалізм, суголосний панівній концепції «радянської античності», поєднано зі спробою майже кінематографічної фіксації події, динамічності ракурсів й граничної уваги до деталей.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького