Селянська родина

невідомий

  • Селянська родина 2
  • Селянська родина 3
Основна інформація
ID
Ivanova-39
Автор
невідомий
Назва
Селянська родина
Дата створення
1928
Техніка
фотокопія (паперовий носій)
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
На фотографії (авторські чи більш пізні написи відсутні) зображено прикінцевий варіант композиції «Селянська родина», реалізованої Антоніною Івановою у проєкті живописного оздоблення інтер’єру, організованому та курованому у співавторстві з Михайлом Бойчуком та іншими його учнями (відповідно до іншої фотографії з архіву художниці, що зберігається у Галереї, серед учасників були Євген Холостенко, Онуфрій Бізюков, Кирило Гвоздик, Микола Рокицький, Мануїл Шехтман, Микола Павлюк, Олександр Мизін). Численні ескізи як прикінцевого варіанту композиції, так і її проміжних версій (поліхромні та графічні, на дикті та папері з колекції Галереї, на кальці з ЦДАМЛМУ) демонструють, як художниця шукала формальні рішення, у яких можна знайти вплив православного монументального мистецтва доби Середньовіччя й ідеї, суголосні практикам італійського Відродження. Водночас фотографія прикінцевого варіанту відчутно відмінна від проміжних версій саме з огляду на стилістику, у якій площинність ескізів отримує цілком інше вирішення просторових питань. Образи у завершеному розписі більш матеріальні та стійкі, що можна чітко простежити у трактуванні тіл та емоцій персонажів – батька, матері та сина. Водночас тут максимально наочними є ідеї, де батько є уособленням науково-технічного прогресу, адже він є не просто працівником на полі, а освіченою людиною нового типу, яка завдяки лікнепу може читати (газета у руках) й максимально швидко та ефективно працювати у зв’язку з процесами докорінної зміни організації праці, що увиразнено за допомогою стилізованого колеса від, ймовірно, трактора Farmall Regular виробництва підприємства International Harvester. Дружина, яка стоїть поруч, розмовляє з чоловіком і, можливо, він розповідає, як незабаром механізація докорінно змінить весь процес сільськогосподарських робіт, включно зі збором збіжжя (жінка у руках тримає звичайний ручний серп та сніп пшениці чи жита). Дитина, яка стоїть між ними – головний персонаж і надія нового часу, в якому центральними питаннями мають стати освіта й наука, мир та прогрес, що відповідало завданням тогочасної візуальної агітації й присутнє у плакатах та живописних творах монументального і станкового характеру. Фотографія з невстановлених причин посередині механічно пошкоджена, відсутній фрагмент із частиною зображеної газети та ліктем правої руки жінки. Окрім того, листок, на якому приклеєна фотографія, по нижній частині обгорів, ймовірно під час пожежі. Внаслідок цієї пожежі Антоніна Іванова, яка була обмежено мобільною, померла.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького